Moc jsme si ho přáli a doufali, že jej získáme. Přesně před rokem jsme si ve Frýdlantu nad Ostravicí připomínali 30. výročí sametové revoluce. Kulturní centrum připravilo projekt, který mapoval dobové dění a revoluční dny v našem městě. Diváci mohli zhlédnout interaktivní výstavu a hodinový dokumentární film, který byl navíc k dispozici na internetu a pro školy se promítal v místním kině. Daný projekt své nadšence nezískal pouze u nás doma, ale i daleko za hranicemi našeho města na celostátní úrovni. Rok poté, takřka symbolicky, převzala Kateřina Kaiserová za celý realizační tým jedno z nejvyšších profesních ocenění v oblasti marketingu a veřejných akcí soutěže Zlatý středník.
„Počáteční myšlenka celého díla měla být netradiční, nehistorická a místy až provokativní. Rozhodně se nemělo jednat o bezkontaktní historické pojednání. Dané události přežily celou generaci, která si mnohé skutečnosti nedokáže ani představit,” vzpomíná na počátky ředitelka Kulturního centra Kateřina Kaiserová. Projekt byl postaven na vyprávění žijících současníků a odborníků, kteří povídali, zasílali artefakty a na konci srovnávali současné pocity. Odkryly se tak zajímavé a dosud neodhalené vazby a skutečnosti. „Obrovským úkolem bylo udělat projekt přitažlivý pro mladou generaci. Tato generace nejenže nemůže a ani nemá potřebu přemýšlet nad minulým režimem, také jinak konzumuje a přijímá informace. Na místě bylo najít jiný způsob, jak informace podat. Sáhli jsme po infografice, moderním dokumentárním filmu a sociálních sítích,” vysvětluje odborník na komunikaci a spoluautor projektu Honza Škraňka. Projekt tak vyzval celé město ke vzpomínání a přemýšlení.
Podle Kateřiny Kaiserové Kulturní centrum neváhalo ani vteřinu v otázce, zda projekt do soutěže Zlatý středník přihlásit. Vítězství je však několikanásobné. Velkou výzvou se totiž stal výběr soutěžní kategorie, jelikož nebyla žádná věnovaná Sametové revoluci, a projekt tak musel zabodovat mezi velkými komerčními událostmi. Porota ocenila zpracování, nápad, práci s lokální komunitou a také interaktivitu. „V kategorii PR EVENT jsme získali ocenění TOP RATED a začlenili jsme se mezi deset nejnápaditějších českých projektů. Před námi se objevila pouze Reiffeisen Banka a společnost O2, což považuji za obrovský úspěch. Zároveň to potvrzuje fakt, že Kulturní centrum Frýdlant nad Ostravicí přemýšlí správným směrem k novým inovativním a atraktivním projektům,” s úsměvem dodává Kateřina Kaiserová. Soutěž Zlatý středník však pro frýdlantské není ničím neznámým. V roce 2016 získaly ve stejné soutěži Frýdlantské noviny certifikát profesionální úrovně v kategorii G2B a G2C zpravodajů.

Tags:

Comments are closed